בודפשט ב-3 ימים – חלק ראשון

במשך שנים רבות, מ-2014 למעשה, מאז שהפכתי לעצמאית, הגשמתי חלום ישן – לעבוד מכל מקום בעולם. בכל פעם שטסתי לחו"ל תמיד הייתי צמודה גם למחשב ולאינטרנט. אבל השנה, בתחילת 2023, החלטתי שלצד בחירה בחיים כאלו, אני גם בוחרת לקחת חופש אמיתי, כזה שמורידים בו הילוך, מתנתקים קצת (הרבה) מהמחשב ובעיקר חווים את המקומות אליהם מגיעים. החלטה נוספת היתה לבקר השנה במקומות בהם עדיין לא היינו, והיעד הראשון שעלה בגורל היה בודפשט.

בּוּדַפֶּשְׁט היא עיר הבירה והמרכז הכלכלי, התעשייתי, התחבורתי והתרבותי של הונגריה. לעיר שני חלקים, בודה ההררית אשר מצויה בגדה המערבית של נהר הדנובה, ואילו פשט המישורית בגדה המזרחית. בין שני הצדדים מחברים גשרים רבים. במרכז בודפשט ארבעה גשרים היסטוריים: גשר השלשלאות (נבנה בין 1839 ל-1849), גשר מרגיט (1876), גשר החירות (1896) וגשר ארז'בט (אליזבת) (1903). ארבעת הגשרים  מהווים עורק תחבורה מרכזי בעיר ומקומות ביקור תיירותיים.

אנחנו הגענו ל-3 ימים של מנוחה, קולינריה וקצת הסטוריה. בפוסט הזה תמצאו טיפים חשובים כלליים והמלצה על מלון. בפוסט הבא ריכזנו לכם המלצות על אוכל טעים ואתרים שאנחנו ביקרנו בהם. יוצאים לדרך ☺️

חשוב לדעת!

טיסה –  הגענו עם Ryanair, טרמינל 1 בשעה 14:30 ונחתנו בסביבות 17:30, עלינו עם טרולי ותיק לגב, היה אפילו די מרווח. בחזור הטיסה היתה ב-16:10 ונחתנו ב-20:25. בחזור המטוס היה קצת יותר צפוף. הכרטיסים שלנו היו עם פריוטרי' מובנה בכרטיס המיוחד שמאפשר טרולי עד 10 ק"ג ותיק גב, אבל לא באמת היתה לזה משמעות. מכיוון שלא היינו צריכיים לשלוח מזוודות לבטן המטוס, עברנו הכל חלק עם הכרטיס שהדפסנו. דבר חשוב, אל תאחרו לגייט. הם עומדים בהנחיות במדוייק והם עשויים להשאיר אתכם בשדה (מה שקרה לאחת המשפחות שהיו איתנו על הטיסה). זה באמת לא נעים ואפשר להימנע מזה.

שדה התעופה של בודפשט - בדרך הביתה | צילום: נועה ענתבי-גלילי

הגעה משדה התעופה לעיר וחזרה – הכי פשוט והכי זול עם אוטובוס E100. מיד ביציאה מהשער, עוד בשדה, יש עמדת מודיעין ומכירת כרטיסים, לקחנו גם מפה ואפשר להוריד אפליקציה של התחבורה. גם כשיוצאים מהשדה, בצד שמאל יש עמדות לרכישת כרטיסים. במקרה שלנו האוטובוס כבר עמד במקום, מוכן לתזוזה אז פשוט עלינו. הנסיעה היא כ-40 דקות למרכז העיר.

בחזור, ניגשנו לאותה תחנה, שהיתה מרחק 9 דקות הליכה מהמלון שלנו, קנינו כרטיס בעמדות וחיכינו בתור קצר במשך כמה דקות כדי לעלות ל E100.
חשוב להגיד – אנחנו אמנם טסנו זוג והיה קל להתנייד עם טרולי בלבד. אבל נראה שהתחבורה מאוד נוחה גם למשפחות  ואם המלון הוא במרחק הליכה קצר מהתחנה בה אתם צריכים לרדת או לעלות אז האוטובוס הו פתרון מצויין.

המחיר מהשדה למרכז העיר הוא 1,500 פורהינט לאדם שזה כ-15 ש"ח. בעלייה לאוטובוס הם יעשו קרע בכרטיס וכך זה בעצם תקף.
ירדנו בתחנה כיכר דיאק פרנץ (Deák Ferenc tér) שזו הכיכר המרכזית בלב העיר – שם תמצאו גם את הגלגל הענק, הרובע היהודי ובית הכנסת הגדול.

נסיעות בתחבורה ציבורית – באחד הימים עלינו על המטרו ונסענו ב-M3, קו מס. 3, המטרו הכחול. הרכבת התחתית הזו נעה בצד של פשט בלבד. המטרו נקי, מסודר, קל להתמצאות וגם שם יעשו חתך בכרטיס שלכם כדי לאשר שעליתם בתחנה.
בנוסף ל- 4 קווי המטרו יש גם רכבת חשמלית צהובה. תוכלו לרכוש כרטיסים ומנויים (כרטיסים חופשיים) במכונות כרטיסים בצבע סגול, וניתן למצוא אותן לרוב בכניסה לתחנות מטרו או בתחנות רכבות חשמליות צהובות.

אינטרנט – ESIM – כבר בארץ נרשמתי ל Esim airalo ורכשתי חבילה של 10 ג'יגה ב-22 דולר. מאחר והבעודה שלנו היא ONLINE ברובה, גם כשאנחנו בחופש אנחנו צריכים מספיק ג'יגה לגלישה, ולכן בחרנו בחבילה גדולה. בנוסף, אפשר היה להפעיל את  ה-HOTSPOT לטובת חיבור לאינטרנט של הטלפון של גבריאל.
אגב, בסיום הרכישה קיבלתי גם $1.13 לרכישות עתידיות. תמיד נחמד לקבל כסף חזרה.
אם אתם לא בטוחים אם יש לכם Esim, תוכלו לבדוק באתר esim.holafly.

כסף – בעקבות המלצות, החלפנו שקלים ביורו בארץ. יום למחרת ההגעה ניגשנו בבוקר לאיראני, הצ'יינג' המומלץ בכל מקום, חיכינו בתור קצר והחלפנו לכסף ההונגרי, פורינט (HUF). ביום הנחיתה עצמה השתמשנו בכרטיס אשראי רגיל לרכישת כרטיסים ועוד כמה קניות ברחוב VACI.
חייבת להודות שזה קצת מבלבל כל הספרות על השטרות, והמטבעות שלהם בכלל לא היו נוחים לי להבנה. אבל דרך פשוטה וקלה לחישוב בהערכה זה פשוט להוריד את שתי הספרות האחרונות בכל מחיר שאתם רואים. למשל, 10,000 פורינט זה כ-100 ש"ח, בושם שעולה 37,500 פורינט זה כ-375 ש"ח.

אנחנו לקחנו איתנו כ-500 יורו שבהחלט הספיקו גם לאוכל טוב, סיור וקניות ממש בקטנה. ההוצאה העיקרית היתה על נעלי סקצ'רס, 2 דגמים שלא ראיתי בישראל, ועל בושם, שגם אותו לא מצאנו בישראל.

המלצה על המלון בבודפשט!

את המלון שבחרנו, The Three Corners Downtown Edition Hotel, מצאנו בבוקינג, שהתברר כמלון מצויין. כשחיפשנו באחת מקבוצות הפייסבוק הגדולות עם המלצות לחו"ל, לא ראינו המלצות עליו, אבל כן מצאנו במלון תיירים מאנגליה, ספרד וגם מישראל. בדיעבד התברר שבקבוצה בודפשט למטיילים מכירים אותו ועוד איך והוא באמת מומלץ בחום – מבחינת שירות, לוקיישן, מחיר וגם האוכל.
המלון בדירוג 4 כוכבים ויש בו דלפק קבלה שפועל 24 שעות ביממה, שירותי קונסיירז' וחניה פרטית במקום. אפשר להזמין דרך המלון הסעות בתשלום משדה התעופה ובחזרה.

במרחק הליכה ברגל תגיעו אל בזיליקת אישטוון הקדוש (St. Stephen's Basilica), רחוב הקניות הראשי (Váci Street (Váci Utca)), הגלגל הענק, בית האופרה של בודפשט (Hungarian State Opera) וכמובן לבית הכנסת הגדול (Dohany Street Synagogue).

מקווים שהפוסט הזה תרם לכם בתכנון הנסיעה לבודפשט. את הפוסט הבא כדאי לקרוא כשאתם שבעים ☺️ תמצאו שם המלצות על אוכל וכמובן תכנון 3 ימים בבודפשט היפה.
אם אתם רוצים לקבל את החלק השני במייל, פשוט הירשמו בטופס כאן למטה. אנחנו שולחים רק דברים טובים.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים ישירות למייל לפני כולם

אהבתם? מוזמנים לשתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.